En chansning gav belöning tillslut

Albin och jag styrde in mot staden efter promenaden i förmiddags. Vi besökte Blomsterlandet, Rusta och Ica.

Förra hösten köpte vi ett körsbärsträd till Albin, doppresent från Peter och mig. Vi planterade det och vattnade med det välsignade dopvattnet som vi hade sparat och hade stora förhoppningar om ett ståtligt körsbärsträd ;)
Våren kom och det knoppade men bara till hälften upp på grenarna typ och ju längre sommaren gick ju mer blad tappade trädet och stod nästan helt naket långt innan hösten. Eftersom det varit en väldigt torr sommar så har ju skadedjuren trivts ypperligt och flera av våra större träd angreps så vi antog att även körsbärsträdet fick sig en släng. Men samtidigt kunde jag inte riktigt släppa det, nått kändes fel liksom.
För ett par veckor sedan kontaktade jag affären där vi köpte det och skickade med ett par bilder på trädet. De trodde som vi på skadedjur till en början men efter att vi talats vid ångrade hon sig och blev tveksam eftersom bara den nedre delen av grenarna knoppade på våren. Hon tyckte att det delvis kunde vara ett reklamationsärende och vi kom överens om att mötas halva vägen var. Dock hade jag ju inte kvittot kvar och eftersom vi köpte det på hösten när de säljer ut kvarvarande träd och jag inte kunde minnas om jag köpte det till fullpris eller ej kom vi till nästa problem. Tack och lov satt ju lappen på trädet kvar med butikens namn och det kunde hon nöja sig med som "bevis".
Jag skulle vid tillfälle komma in i butiken med lappen och vi skulle avsluta det hela. Givetvis lyckades jag pricka in två besök när hon ej var där så idag mejlade jag henne innan vi åkte för att se om hon skulle vara på plats och det skulle hon.
Det hela slutade med att jag fick ett tillgodokvitto på hela beloppet av trädets fullpris. Trots uteblivet kvitto, att jag ej minns om jag köpte det på rea PLUS att vi får behålla trädet och hoppas på att det kanske repar sig till nästa år! Det kallar jag hyggligt! Nu är inte jag något jättestort fan av Blomsterlandet överlag men detta höjde mitt tycke för dem med 100%.
Ibland tjänar det sig att iallafall göra ett försök :)


Vi åkte vidare till Ica och slog till på en fika innan vi började handlandet. Vi delade på en bulle och Albin lät hela cafét få höra hur god hans "KAKA" var :) Bullen var god, det instämmer jag på. Mycket gott och prisvärt att fika där faktiskt.
Handlandet gick som en dans med bulle i våra magar och det är skönt att komma därifrån innan alla lunchhandlare kommer.

Hemma igen åt vi lunch och sedan stoppades Albin i säng. Än har han inte somnat men han ligger och vilar lite iallafall och jag vet var jag har honom en stund ;)




Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var fint gjort av Blomsterlandet. Poäng till dem.
Tur att Albin fick lite fika idag också.

2013-10-21 @ 14:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0