Hej vecka 23!

Fredag och ny vecka.

Jag börjar nu känna mer och mer från Tvåan och ett mönster blir bara tydligare för var dag. På morgonen när jag vaknar är det oftast någon som säger godmorgon med ett par boxningar och därefter är det lugnt fram till lunch tid ungefär då det är färdig sovet där inne igen och dags för ett nytt träningspass. Eftermiddagen är lugn och när kvällen kommer börjas det igen, först några tafatta kickar i soffan men lagom till jag lagt mig i sängen och ska sova börjar bökandet ordentligt.
Det är mysigt och ännu är det ju varken obehagligt eller gör ont :)

Magen växer men jag märker inte så mycket av den mer än när jag tittar mig i spegeln.
Jag kan fortfarande ha flera av mina vanliga byxor och har aldrig varit speciell öm över magen som jag var med Albin och hade svårt med byxor som satt åt lite.

Suget efter något att tugga på under kvällarna är outhärdligt! Försöker döva det med frukt bl.a. men det är sällan det fungerar. Ställa mig på vågen har jag fortfarande inte vågat göra.

Fogarna är under kontroll så länge jag inte anstränger mig för mycket. Promenera går alldeles utmärkt!

Jag tappar hår som en galning, precis som när jag ammande. Sägs ju annars att gravida nu börjar få tjockare hår med härligt svall men det stämmer INTE på mig denna gång.

Halsbrännan kommer på besök ibland vid läggdags men ger mig sig av sig självt ganska fort.


Kommentarer
Postat av: Janina

Å vad jag saknar det där redan :/ hur dåligt man än mår så är det så underbart. Tror du man nånsin kommer känna sig "färdig"? Det var precis lika efter Axel, ca 2 månader hann gå innan jag började bearbeta för Erik, och suget efter en tredje är stark!

Men iallafall.
Jag fick tips om att svepa ett glas mjölk innan läggdags för att stoppa halsbrännan. Hjälpte tokbra! Om det blir för jobbigt. (Kanske var du som tipsa? :/ aja.. Om du inte redan visste.)

2013-10-25 @ 23:43:01
URL: http://schanina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0