Helgen

Nu har vi landat här hemma igen efter en helg med fullt ös.

Kom ner till Linköping framåt halv nio i fredagskväll efter en bra bilresa. Albin kollade in sina prylar där nere och så fikade vi lite innan den lille stoppades i säng. Han hade dock inga planer på att sova fastän klockan närmade sig tio och det lät han oss minsann höra. Tillslut lyckades pappan få honom på bättre tankar och de båda slocknade. Jag somnade istället nere på soffan :) Socialaklubben ;)

Lördagen fick vi snällt börja redan vid sju då lille herrn tyckte det var dags att gå upp, trots den sena kvällen innan. Släppte in honom till mormor och morfar så fick de ta över :) Fast inte lyckades jag somna om ändå.
Klockan ett vankades det kalas hos syster. Sju sorters kakor, bulle och tårta. Jo man tackar.... Albin mumsade glatt i sig bulle, kex, majskrok, pepparkaka, clementin och sedan en egen "tårta".
Jag och Peter stack iväg en snabbis till IKEA innan vi åkte hem igen för att införskaffa en badrumspall till Albin (han är tung att hålla framför handfatet nu mer) och ett par andra saker.
Till middag bjöd morfarn på grillad vildsvins kotlett. Första gången för mig att äta det. Det var gott och smakade typ kött :)
Nattningen av Albin gick något lugnare till men han tänkte inte sköta det på egen hand.

Idag startade dagen INNAN sju!!! Galna unge!!! Smidigt att bara öppna dörren, peta ut ungen, låta mormorn ta över, stänga dörren och krypa tillbaka ner under täcket :) Idag lyckades jag iallafall somna om igen.
Efter förmiddagsvilan packade vi ihop alla våra saker och styrde ut till moster Helen och Nichlas. Där tittades det på samt även kördes traktor! Som vanligt hade Albin sitt stoneface på men man såg på honom att det var spännande!
Efter lite fikande tackade vi för oss och påbörjade resan hemåt. Albin höll sig vaken hela färden och ännu en nonstopresa avklarad. Duktiga kille <3 Efter det obligatoriska stoppet på Ica och även pizzainköp till middag så kunde vi köra den sista milen hem. Smakade gott med pizza då tyckte vi alla! :)
Ett snabbt bad för Albin och sedan hopp i säng och ännu en kväll med hjälpnattning. Jag har precis bytt av Peter och ligger nu här inne på golvet. Förhoppningsvis sover han när som helst.

Jag har varit fasligt trött hela dagen och längtar efter att gå och lägga mig i min egen säng.



Såhär fina blir jag och Albin tillsammans på kort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0