Oct. 25, 2013

Här har vi en solig och skön förmiddag så det blev en härlig promenad imorse.

Albin assisterade sedan farfar med att provelda i han nyinsatta kamin och det tycktes fungera bra.
Jag passade då på att gå in och ta reda på tvätt och fortsätta packa. Är typ klar nu med det.

Jag kan inte riktigt bestämma vilken dag vi ska åka. Lördag, söndag eller måndag? Det lutar åt att vi far i helgen då Peter ändå har fullt upp med att färdigställa nere i pannrummet inför nästa vecka då rörmokare och elektriker kommer.

Angående arbetet nere i källarn så går det framåt. Farfar har varit där nere i två dagar och väsnats och Peter har kilat ner någon timme efter kvällsmaten och väsnats lite han också.
För att överhuvudtaget kunna få ut den gamla pannan måste de såga ner den i smådelar. Ett jäkla jobb må jag säga! Det luktar fasligt med blöt gammal sot där nere och än värre smutsigt. Huva! Men det blir bra när det är färdigt.
Blir riktigt spännande att se hur de kommer få ner den nya pannan för källartrappen och genom dörrhålen.
Känns riktigt passande och skönt att jag och Albin flyr fältet ;)


Måste skryta lite och berätta att Albin älskar sin nya mössa! ;) Han ville inte ens ta av sig den när vi kom in förut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0