Rusta för vintern

Vi har varit ute och njutit av en varm höstsol nu på morgonen, tittat på sopbilen, ätit äpple och geggat med blöt sand.
Nu sover den lille herrn och jag ska avverka några tråka måste saker på datorn.

Resten av dagen vet jag inte vad vi ska göra med? Skulle behöva åka in till staden och inhandla nya stövlar till Albin. Tror att stövlarna han har nu är på gränsen till försmå, det är svårt att få i foten med socka på och nu skulle det verkligen behövas. Tänkte försöka hitta några schyssta fodradestövlar. Och regnvantar skulle inte sitta helt fel nu heller.
Annars tror jag vi har kläder till Albin så vi klarar hösten och vintern.
Jag däremot behöver ny "regn" jacka, dragkedjan på min säger snart upp sig. En vinterjacka med rymligt utrymme för en tjockis mage står också på inköpslistan samt nya rejäla vinterkängor. Mina gamla kängor börjar spricka i gummit samt att det är snörning på dem och jag minns hur jävligt det var att få dom på sig när jag var gravid med Albin.
Vem är villig att sponsra mig? ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi kanske kan titta lite på lördag?

2013-10-01 @ 11:10:03
Postat av: Janina

Räknas inte alls :P fick ju inte sova..

Drygt med så mycket tråkiga måste-köpa-saker :/ jag behöver också ny jacka men jag är snål, fryser nog i en månad till så hoppas jag på fynd på Ullared ;)

Kom ihåg att spara kartongen från blöjorna till kasperteater sen :)

2013-10-02 @ 11:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0