Äppelmos

Lite husmoderlig har jag faktiskt lyckats vara även idag!
Igår blev jag tipsad om att det faktiskt går utmärkt att koka äppelmos på oskalade äpplen. Är det så simpelt att man slipper skala äpplena så måste jag prova tänkte jag! :)

Jag och Albin gick ut för att plocka lite äpplen efter lunchen, eller Albin plockade ett som han sedan satte sig och gnagde på ;)

Jag skar äpplena i bitar och skar bort kärnhuset.
Sedan koka några minuter och därefter mixa. Klart!!!

Äpplena jag tog var perfekta verkligen till detta, väl mogna så de nästan kokade sig själva till mos och inte ens behövde jag ha i något socker, det var så gott ändå.

Perfekt att portionera och frysa in för att sedan ha på morgongröten.

Albin ville inte sluta provsmaka och slickade nästan rent kastrullen! :)

Jag ska absolut göra en sats till men då måste jag ha en stege till hjälp ute.


(nu fick jag även veta att man tom. kan lämna kvar kärnhuset!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0