Denna gångna tisdag

Det har regnat konstant här hos oss sedan lunchtid så vi har mest hållt oss inne. Dagarna blir ganska långdragna sådana här dagar faktiskt men det är väl bara att vänja sig. Det har just bara börjat!

Vi tog oss iallafall iväg till Apoteket och affären efter att vi lunchat. Jyckens ögonsalva var slut och fy vilken tid det tog innan jag äntligen fick dem i handen och kunde gå därifrån. Jag förstod aldrig riktigt vad som var fel med
e-receptet men tydligen fanns inte veterinären som skrivit ut det åt oss med i "registret" samt att hon inte hade namngett salvan rätt på själva receptet. Ja som sagt ett himla kuckel innan vi äntligen kunde lämna stället och medan jag väntade fick jag syn på en "halvaprisethylla" och längst ner på den stod det flaskor med silverschampo. Jag har i evigheter velat testa detta men det har aldrig blivit av, dels av snålhet och delvis av glömska. Jag vill inte betala hundra spänn för ett schampo- en förbrukningsvara, när jag istället kan köpa en annan flaska för ynka tjugospänn.
Men nu stod dom där och jag kände att det är nu eller aldrig! :) Halvapriset av 150 spänn är ju tom. nästan gratis ;) Så jag slog till! Och inte nog med det! Jag tog både en flaska schampo OCH en flaska balsam!
Så nu jävlar ska mitt hår glänsa i ljuvliga blondatoner! (kan verkligen behövas nu när man börjar känna sig större och plufsigare.)
Besöket till Apoteket blev med andra ord en dyr historia, DYR ögonsalva till jycken, "dyrt" silverschampo OCH balsam plus en burk gravidvitaminer. Men men....

Väl hemma igen satte middagstillverkningen igång, Kalops puttrade i grytan.

Farmor kom hit efter jobbet och lekte med Albin. Efter middagen badade hon gossen, gjorde välling och nattade honom innan hon åkte hem. Vi tackar! :)


Resten av kvällen ägnades i soffan framför tvn.
Och nu är det hög tid att sova! Dock har jag börjat få en halsbränna som smyger sig på såhär passande vid läggdags. Usch och fy!

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0