Resumé av dag fem (och sista) med Icamatkasse

Kalkonpasta med pumpafrön

Koka pastan

Strimla det skivade rökta kalkonbröstet. Dela även äpple, körsbärstomater, rödlök och sallad.

Blanda den kokta pastan med ädelost och kapris.

Rosta pumpafrön.

Blanda och servera!


Eftersom jag var osäker på om jag kunde äta ädelosten även fast den var pastöriseras så använde jag istället feta ost i. Pumpafröna hoppade jag också över för varken jag eller Peter är speciellt förtjusta i sådant i maten.

Annars så smakade det gott. Det smakade pastasallad, varken mer eller mindre.

Dock ingen speciellt barnvänlig mat. Albin fick "nöja" sig med kalkon, en kokt korv, pasta, lite tomat och äpple. Det nöjde han sig gott med! :)

Som sagt ingen märkvärdig rätt men jag ska absolut testa detta igen när jag kan äta ädelost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0