Stadsbesök

Albin och jag har varit in en tur till staden för lite shopping. Dock inget roligare än mestadels mat och måstesaker.
Pojken är i säng men sover ej och jag tar igen mig lite på soffan.


Som vanligt på vardagarna vaknade Albin samtidigt som när pappan gick upp, strax efter sex. Han kröp ner i sängen bredvid mig och låg och myste en bra stund innan han fick nog och blev rastlös framåt sjutiden. Får väl iallafall vara nöjd att han ännu en natt sov nonstop i sin säng inne på sitt rum :)
Vid åtta när vi var färdiga med alla frukost och morgonbestyr tänkte jag att vi kunde lika gärna brumma iväg redan då men kom på den briljanta idéen att affärerna faktiskt inte hunnit öppna så dags. Haha! Så vi gick ut en sväng och lät tiden gå.
Bonden plöjer nu här utanför oss och det är en lycklig liten kille här hemma som kan titta på "tattoo" på nära håll varje gång den kommer och vänder. Men lite läskigt är det när den låter så högt :)

Handlandet gick bra när vi väl kom iväg vid halvtio.
Hade tänkt köpa hem lite höstblommor som tex. Ljung men det var så utplockat i affären att jag avstod. Istället blev det lite nytt till köksbordet.
På Ica var det jag , Albin och halva stans pensionärer. Albin hittade en tant som han flirtade lite med mellan hyllorna och hon blev så glad! Han också för den delen :)

Väl hemma igen var det en otroligt trött gosse jag lyfte ur bilen och efter lite lunchpåfyllning var min tanke att han skulle sova. Men nu har han väl snart legat där inne en timme tror jag och än sover han inte.... Nöjd är han iallafall.

Han vaknade snorig idag. Exakt tre dagar efter besöket på öppna och de andra snoriga barnen. Jag sa ju det! Men men, snoriga näsor på småungar hör ju till såhär års.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0