Tomattider

Precis lagom när vi var färdig lunchade och skulle just kommit ut så öppnar sig himlen och regn liknande hagel dundrar ner.
Albin var kvick med att kila ner till farfar som just kommit hem och jag tog tillfället i akt att gå ner och vårda mitt växthus lite. Mysigt att vara där inne när regnet knackar på!

Kan ju säga som så att vi INTE lider någon nöd på tomater i år heller....

Jag plockade och plockade och fyllde hela durkslaget plus lite till och ändå syns det inte att jag plockat av något.

Jag har växthusöppethus och ni är välkomna att plocka med er precis hur mycket ni vill! :)


Kommentarer
Postat av: Helen

Vad kul när det blir bra skörd men man ska ju ta hand om det också. Du får göra tomatsoppa. Det ska vara gott har jag hört men jag har aldrig smakat själv. Ha det gott //moster Helen

2013-09-02 @ 15:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0