Elsas nya säng

I tisdags bytte Elsa upp sig från vagga till spjälsäng. 
Vi har ju gått och klurat ett tag hur vi ska göra gällande sängfrågan för både Elsa och Albin. 
I fredags snubblade jag över en spjälsäng på Facebook, helt ny oanvänd och kvar i kartong för endast 100 kr. Inget snack om saken ju, vi köpte den. 

Dock var det lite som att köpa grisen i säcken eftersom säljer inte hade några uppgifter om sängens storlek eller så. Det enda hon visste var att den var rosa och svintung. 
Det finns ju inte jättemycket plats till övers här i vårt sovrum till en spjälsäng så vi ville ju inte ha någon som var allt för stor men eftersom det bara handlade om 100 kr så chansade vi.

I tisdags monterades den. Albin hjälpte såklart till lite. 
Och ja, sängen är rosa. Väldigt rosa. Och ja, den är tung. Väldigt tung! En mer stadig och robust spjälsäng går nog inte att hitta :)


Den fick plats i hörnet men vi har fått skjuta bort vår säng så långt mot garderoberna att min ena garderobsdörr ej går att öppna helt. Så länge jag inte behöver dra ut trådbackarna i den så går det ju.

Elsa tycks gilla den iallafall och det är ju huvudsaken. Hon somnar och sover gott i den (oftast). 


Första kvällen tog det lite tid för hon var ju tvungen att klämma och känna och titta på spjälorna och spjälskyddet :)

Och när jag var in och köpte en ny madrass till denna unnade jag henne även nya sängkläder, kisskydd, underlakan och påslakan ;) Vi har köpt några enstaka nya sängkläder till Albin men annars är de från när jag var liten eller arvegods från Lukas och Isak och även något örngott från när Peter var liten. 
Kul och nostalgiskt med gammalt men också kul att skaffa lite nytt :)



Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Den var fin och rosa! Klart att lillan sover gott i den.:)

2014-08-28 @ 19:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0