Lördag

Igår tyckte Elsa att vi skulle kicka igång dagen vid sju och strax efter vaknade även Albin. *gäsp*
Elsa var ju smart att bara gå upp för att äta frukost och sedan lägga sig och sova igen. 
Albin var ute hela förmiddagen. 

Farfarn hade varit ute i skogen på morgonen och hittat lite kantareller, så han och Albin stekte svampen och åt på macka. Tydligen jättegott. 

När jag hade sövt Elsa för andra middagsvilan och Albin ätit upp sin svampmacka åkte han och jag iväg till Ica. 
När vi var hemma igen hade pappan kokat ihop spagetti och köttfärssås till lunch. Gott! (Det positiva med att inte sova och slöa bort hela förmiddagen är att man hinner bli både sugen på och äta en ordentlig lunch)
Efter lunchen la sig Albin. En stund senare la jag mig också och efter ytterligare en liten stund kom också Elsa och pappan och la sig. Tröttafamiljen :)
Först somnade Elsa och sedan också jag. 
Halv fyra blev vi väckta av Peter (som aldrig somnade utan låg och läste bok istället), jag hade sovit i 1 1/2 timme!!! Jisses vad skönt! Länge sedan jag sov middag. 
Både Albin och Elsa sov fortfarande också. 

När vi vaknat till liv började vi snabbstäda lite och duka iordning, kräftskiva stod ju på agendan med syssling Isak och familj. 
Gott med kräftor, räkor, västerbottenpaj, ugnsbakade färska rödbetor och lite annat smått och gott.
Albin åt faktiskt en kräfta men ville hellre ha räkor, ost och kex.


När farfar kom hem med kräftorna i fredags kom han in till oss för att visa dem.
Albin höll sig på avstånd innan han knappt tittat ner i hinken ens och när pappan skulle peta lite på dem skriker Albin: "NEEEJ! Aligt. Äcklit!"/Nej! Farligt och äckligt!
När jag plockar upp en och lägger ner den på golvet blir han nästan livrädd och börjar gråta. Haha! Lille sötgubben. 

Men som sagt, han vågade ändå smaka på dem igår. Modig!


Albin och Isak lekte så mycket de bara orkade hela kvällen och Albin tycker det är så roligt med Isak som är stor (13 år). 
När efterrätten nästan var uppäten, vid halv nio orkade inte Albin längre. Han brast i gråt när han blev tillagat att inte äta mjölken med sked ur glaset.
Han gjorde sig redo för natten, sa godnatt och hoppade i säng.
Strax efter tackade alla andra för sig och åkte hemåt. 

Elsa var också med hela kvällen nästan men när alla åkt kom hon till ro ordentligt och somnade på riktigt.

Vi avslutade dagen med ett par avsnitt av Orange is the new black. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0