Söndag

Vi var riktigt i städartagen iförmiddags. Jäklars vad vi putsade och fejade. Det var otroligt välbehövligt dessutom, städning har ju liksom inte prioriterats i värmen som varit och sedan en vecka tillbaka har vårat hem fullständigt översvämmat av inblåsta björkfrön. Hemskt!


Jag och Elsa började vakna till liv framåt nio imorse. 
Husets grabbar vet jag inte när de gick upp. De sov iallafall halva natten tillsammans i andra rummet efter att Albin vaknat och längtade efter sin pappa. 
Jag vaknade med huvudvärk och en rivig hals imorse, hade hur enkelt som helst kunnat ligga kvar i sängen ett par timmar till men när farmor kom och Peter påbörjade den planerade städningen förmådde jag mig ej att ligga kvar och lata mig.

Jag gick före med dammtrasan och Peter kom efter med dammsugaren. Bra samarbete! Golv våttorkades och mattor piskades tom. 
Under tiden sov Elsa som en stock ute i vagnen och farmor och Albin hade gått iväg på egna äventyr. 
Ett par timmar senare kom farmor och Albin tillbaka, Elsa vaknade och vår städning närmade sig slutet. Gött!

Med lite mellis i magen la sig farmor och Albin för middagsvilan. Idag somnade den lille herrn.

Eftermiddagen har spenderats ute med bla. bad, snickrande av det sista på trappan, grillmiddag och lek såklart. 

Nu har jag just lagt en väldigt trött Elsa. Fast när hon hamnade i sängen var tröttheten som bortblåst. Märkligt.
Snart ska även storebrodern nattas och det brukar ju inte ske ljudlöst så det kanske är lika bra att inte heller Elsa somnat innan dess :)


Albin åt jätteduktigt till middagen idag så han belönades med efterrätt- de sista chipsen ur burken han själv köpte på båten. Lycka! 
Elsa fick bara nöja sig med locket från burken. Men hon var lika nöjd och glad för det! 


Idag plockade vi fram matstolen till Elsa så hon fick provsitta den och det gick ju hur galant som helst! Helst plötsligt är hon jätteduktig på att sitta! Vår storalilla tjejja <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0