Tidig start. Tack för det flugjäkel!

Imorse väcktes jag och Elsa redan innan sju av en otroligt irriterande fluga. 
Strax efter hörde jag att grabbarna i rummet intill också började vakna till liv. Troligtvis pga. den jäkla flugan. 
Ja, Albin vaknade inatt igen och var pappasjuk, så de la sig inne i andra sängen. 

Idag gick jag faktiskt upp nästan direkt efter att jag vaknat. Jag gick upp först av alla i denna familj idag! Det är nog första gången på flera veckor ;)
Albin var inte sen med att haka på upp när han såg att jag var vaken och en liten stund senare stapplar också pappan upp.

Vi begav oss in till staden nästan direkt efter frukosten för att uträtta veckohandlingen och ett besök till garnaffären.
Vi började handlandet med varsin korv

När vi var färdighandlade och skulle gå ut till bilen hade himlen öppnat sig och det vräkte ner regn.
Peter sprang för att hämta bilen medan vi andra trängdes med alla andra under taket utanför dörrarna. 
Väl hemma la vi oss alla för lite vila. Barnen somnade och då smög jag och Peter ut i köket och åt både kakor och glass. Haha! 

Albin vaknade på det sämsta tänkbara humöret och det dröjde ett par timmar innan han fått bukt på det. Ute snubblade han och trilla och då fick han ännu mera vatten på sin kvarn.... Vet inte om det är tänder på G eller nått? Han svarar inte när man frågar honom vad som är fel, gör ont eller är jobbigt. Svårt :(

Till middag åt husets herrar riktig karlmar- Brunabönor och fläsk. Första gången för Albin med Brunabönor och det gick hem. Han bad tom. om mer mat! Kors i taket!!! :) Det firades med glass till efterrätt såklart.
Jag nöjde mig med lite matrester. 

Sista timmarna innan läggdags har spenderats ute för hälften av familjen. Jag och Elsa stannade kvar inne, jag fick sådan fruktansvärd huvudvärk efter maten och mådde tom. illa. Men jag hann stoppa det i tid med en panodil. 
Jag och Elsa la oss inne på sängen och myste och lekte i lugn och ro <3 

Nu är båda barnen lagda sedan knappt en halvtimme tillbaka. Elsa sover redan och inne från Albin är det tyst, bortsett från Bamse. 
Hoppas hoppas de båda sover för natten nu. Igår gick det galant för Albin att somna och likaså för Elsa. Dock vaknade hon vid tio igen och ville vara vaken lite innan hon somnade om igen. Sötnosan satt med oss ute i soffan och snackade förfullt stundvis. Vi var lite oroliga att hon skulle väcka storebrorsan men han sov som en stock (ett par timmar till). 

Nu ska jag passa på att sällskapa med min sambo en stund medan det är lugnt. Man vet aldrig hur länge det varar. Spännande! :) 




Ja just det! Idag när vi var på Ica lyckades Albin halka bredvid pallarna med grillkol. Kolen gjorde väl att det var lite extra halt där antagligen. Svart blev han om fingrarna när han tog emot sig och lyckades även smeta ut det i ansiktet.
Kol i rumpan fick han också och det lyckades vi smeta ut på min ljusrosa jeans jag hade på mig dagen till ära. 
Hur som så gick det bra. Han landade på rumpan och halvt på ryggen och blev mest rädd.
Dock kom det fram en vänlig dam som såg incidenten och förklarade att han slog bakhuvudet i golvet och bet sig i tungan också.
Riktigt så illa gick det inte som tur var. Både jag och Peter såg hela showen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0