Torsdag

Elsa har av någon anledning börjat kinka framåt morgontimmarna. Varje natt den sista veckan har det varit likadant och jag vet aldrig vad hon vill. Det känns som hon håller på i evigheter men egentligen rör det sig nog bara om en halvtimme till en timme kanske. 
Men hur som så har jag verkligen noll tålamod vid den tiden och när inget duger vad man än försöker med känner man sig ganska uppgiven.
När hon väl somnat om så sover hon till någon gång mellan sju och nio. Tur det iallafall! :)

Förmiddagen här hemma idag blev det ju inte mycket med eftersom vi hade bokat lunchbord till tolv, men Albin hann iallafall hjälpa farfar lite med gräsklippningen innan vi for iväg. Först gick han med sin egna leksaksklippare och sedan fick han åka med på stora klipparen. Stolt grabb! 

Innan vi åkte iväg skulle Albin byta till "fin"kläder och nu har han börjat visa lite intresse för att klä av och på sig själv. Dock försökte han göra det enkelt för sig genom att ta på de nya kläderna ovanpå de gamla. Haha!



När vi kom hem vid typ halv tre dök Albin i säng för vila och pappan dök ner på soffan. Båda somnade.
Elsa var vaken stund innan också hon somnade ute i vagnen efter att jag gått en liten sväng med henne. 
Jag satte mig på trappan och virkade i lugn och ro innan jag framåt fyra plingade på dörrklockan några gånger för att väcka liv i latmaskarna :)

Albin bjöd in sig själv på middag hos farfar och jag och Peter som fortfarande var mätta från lunchen hoppade middag idag. Skönt att slippa laga :)

Nu är båda barnen lagda.
Elsa har just somnat om för andra gången efter att Albin slet sig från pappan och stormade in här i sovrummet.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0