En blåsig uppstart av nya veckan

Det gjordes morgon tidigt här idag som vanligt, Albin vaknade innan pappan for till jobbet. Han kom in till mig, satte på "Basse" och så låg vi och mös i typ en timme innan han fick nog.
 
Tycker att han låter rosslig men hoppas att det bara var morgonkrax. Han inledde ju förra veckan med en ytterst lite rinnande näsa men det blev aldrig mer av det, kanske tar det ny skjuts nu? Jag bara väntar på alla dagisbaskilusker.... Vi kan väl försöka hinna beta av lite av dem nu innan Tvåan kommer! 
 
Det blåser typ storm här sedan igår kväll. Hundens morgonpink blev just bara en snabbis pink. Stoppade Albin i vagnen och drog ner suffletten så långt det gick för att få hyfsad lä och när jycken gjort det han skulle skyndade vi oss hem och gick raka vägen in. Varken hund eller barn protesterade över den korta utestunden så även dem tyckte nog inte det var så behagligt. Jag höll på att förfrysa kinderna på den korta stunden.
 
Albin sover sedan en stund tillbaka och jag har betat av samtal till både a-kassa och Försäkringskassan. Givetvis var ju FK överbelastat som vanligt, testade att maila dem istället och hoppas de kan hjälpa mig den vägen istället, snarast. 
Allting ska ju vara så jävla krångligt hela tiden!!! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Saknar er redan här hemma. I morse kom det minsann ingen liten gullig kille med ficklampa och väckte mommo och offa. Bara en väckarklocka.
Här är det också blåsigt och lite snöfall.

2014-01-27 @ 21:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0