En hel dag på dagis själv står på schemat

Albin har sovit så otroligt oroligt inatt och jag vet inte hur många gånger han väckt mig? För det första vaknade han precis lagom då jag och Peter gick och la oss och började knorra. När knorrandet gick över till att han sitter och gnäller "ajsa ajsa ajsa" förstår vi att han har bajsat. Det är tredje gången sedan i helgen han gör det. Han har inte skött magen nattetid sedan han var liten spädis, så varför börja med det nu?! Han la sig inne hos oss och somnade om inom bara några minuter men därefter har han som sagt sovit oroligt. Han har snurrat en massa, ryckt, knorrat och pratat i sömnen. Ett tag låg han med fötterna i mitt ansikte och lite senare låg han med huvudet nere vid pappas fötter. Vet inte riktigt vad han styrt med egentligen?
 
Morgonen gick bra ända till vi kom till påklädningen av ytterkläder. Då började fajten. Men vi kom iväg i tid idag ändå faktiskt och väl framme på dagis mötte pappan upp oss och Albin blev så glad så. Eftersom det är pappa som kommer lämna på mornarna framöver tänkte vi att det kanske är bra att de får bekanta sig lite med den situationen tillsammans innan vi drar igång på riktigt nästa vecka.
Allt gick bra! Vi satt kvar en liten stund och när han efter att ha spanat in läget gick och hämtade sig två bilar sa vi hej då och gick. Albin och en fröken ställde sig i vinkfönstret och vinkade till oss när vi åkte. Albin visade inga tecken alls på att inte gilla läget med att bli lämnad utan tittade bara på hos i fönstret med sina bilar i högsta hugg :) Jag tyckte däremot det var en olustig situation.
Pappan återgick till jobbet och jag satte mig i bilen och styrde hemåt igen. Själv. Stannade till på Ica och apoteket.
 
Nu sitter jag här hemma i ett alldeles tyst och öde hus. Bara jag och jycken. Det känns VÄÄÄÄÄLDIGT konstigt måste jag säga.Ingen Albin att passa på och lyssna till.....
Jag köpte med mig gott nybakat bröd och en kaka hem som jag nu sitter och mumsar på som plåster på såren. Sedan tänkte jag kolla på ett avsnitt på play innan jag försöker dra nytta av ensamheten och göra något vettigt innan jag framåt ettiden åker för att hämta hem min grabb igen.
Ringa försäkringskassan måste jag iallafall göra, nu var de överbelastade och satte inga samtal på kö.... Undrar egentligen vilken tid som är bäst att ringa dit? Nu vid tio var det inte och vid lunch vet jag att det är samma då med och tom. fredagkvällar är det samma visa.....

Kommentarer
Postat av: Katti

Pass på och ta lite tid med dig själv nu när det finns tillfälle. Du har gjort så mycket bra saker med Albin, det märks att han är trygg och har varit väl omhändertagen på alla sätt och vis. Ni är viktigast för honom men han tycker det är roligt att vara på dagiset. Det är väldigt bra. Han kommer ju att vara lagom uttröttad när han kommer hem efter de här längre dagspassen. Det skulle vara kul att vara med och bara kolla vad de gör....

2014-01-16 @ 18:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0