En lördag innehållandes bakning, snölek och lite annat

Jag höll mig inne nästan hela dagen igår. Jag sysselsatte mig med bullbak, stryka och sätta upp gardiner i köket och ta det lugnt. Albin och farmor var ute i ett par timmar på förmiddagen och hade det skoj. När de kom in lunchade vi och efter det hoppade Albin i säng och sov gott en stund. Lagom till han vaknade var bullarna lagom avsvalnade så en fika satt fint i magen.
 
Far och son gick ut för att åka lite snowracer och jag följde också med ut en liten stund. Den lilla backen vid garaget funkar utmärkt att åka i.
 
Mr. Stoneface
 
Jag och Albin plockade fram lite målarsaker när de kom in igen och målade lite eller "bolla" som Albin kallar det. Han tycker det är kul att måla nu men inte för lång stund och han vill heller inte bli för kladdig om fingrarna så fingerfärgen målas fortfarande med pensel :) 
Vid fyratiden började gäsparna dugga tätt för den lille herrn även idag men det var bara att hålla ut.
 
Peter hade äran att stå för middagen och jag måste berömma honom! :) Jag kan inte påstå att jag är speciellt bortskämd med att få maten serverad och jag tycker faktiskt att jag kan få slippa planera och laga mat iallafall en gång i veckan. I veckorna när jag är hemma känns det självklart att det är min uppgift men någon gång på helgerna är det faktiskt skönt att slippa. Dock råder det lite delade meningar om den saken men jag är envis ;) Hur som helst så tog han på sig uppdraget igår och la faktiskt manken till också och det kändes att den var kryddad med kärlek :) (i vanliga fall brukar han välja det lättaste alternativet och inte krångla till det. Huvudsaken att det mättar.) På menyn stod det: Entrecote, egengjord klyftpotatis och morötter, beasås och kokt majskolv. MYCKET gott! Nu är det bevisat att han kan om han vill! ;) Albin fick falukorv och blev överlycklig. 
 
Majsen blev också en hit! *mums*
 
 
Albin somnade utan knorr vid läggning men vaknade dock någon gång vid tolv och drog igång en långdragen omsomning. Han låg mellan oss och snurrade och sparkade. Var arg och ledsen om vart annat. Peter ledsnade och gick till soffan istället. Inte bra tycket Albin och följde efter gråtandes. Efter ett någon gång lyckades han äntligen komma ro inne hos mig och vi kunde somna om igen. Sedan sov vi nästan nonstop till morgonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0