Fredag är här igen!

Fredagen är här återigen och veckorna försvinner i en rasande fart tycker jag.
Äntligen tycks den envisna blåsten ha gett med sig och istället snöar det. Man har ju inte varit ute i onödan i veckan då det blåst förskräckligt! Ingen utelek alls för Albin mer än några minuter då vi gått från bilen och in. Men knappt han har protesterat på att gå in istället. Jag vet dessutom att de varit ute en stund på dagis både i tisdags och onsdags så lite luft har han fått iallafall. 
Tänkte att vi ska ge oss ut idag efter vila och lunch för att ta igen all missad utetid. Planerna var att syssling P med mamma och bror skulle komma hit för lek idag men det fick vi ställa in då de befarade nytt sjukdomsutbrott hos dem inatt. 

Vi har haft en orolig natt även i detta hus. Albin knorrade innan tolv inatt så jag hämtade in honom till oss och vi somnade om. Resten av natten, typ en gång i timmen har han gnytt/knorrat/skrikigt och vridit och vänt sig i sömnen mestadels tror jag så jag vet inte om han kanske drömt en massa otrevligt? Samtidigt som det hostats och snörvlats en del. 
Jag får väl tacka för att han iallafall sov till halvsju imorse :) Vi låg kvar och drog oss och efter en stund när han inser att pappans sida av sängen är tom blir han helt förtvivlad! Han rusar iväg till trappan och gormar "pappa" medan både snor och tårar sprutar. Lille gubben <3 Han lugnar ner sig och kryper upp i sängen hos mig igen en stund innan han börjar yla efter pappa igen. Inte lätt. 
Efter frukost och morgonbestyr är allt bra igen och leken är i fullgång. 
Lite efter nio lockar sängen och där befinner han sig än. 
Jag ska gå ner och tahand om tvätten som Albin hjälpte mig med att stoppa i tvättmaskinen tidigare och efter det försöka göra färdigt mitt slutfix på projekt nummer två :) Hoppas vi lyckas få det helt färdigt nu i helgen. Längtar! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0