Godmorgon onsdag

Nu är min nya telefon igång äntligen och jag kan blogga därifrån igen för första gången på mååånga månader. Mycket smidigare! :) 

Idag lyckades jag tillslut somna om efter att Albin och Peter åkt och det var välbehövligt då jag vaknade vid tre och kunde absolut inte somna om men givetvis tyckte jycken att jag sovit färdigt vid åtta och väckte mig. Tack för det! Igår morse tände Peter på i pannan innan de åkte och bad mig gå ner en timme senare för att lägga på mer ved. Tack för det! Sovmorgonen bortblåst. 
Tänk om man kunde samla på sig sömn på ett sömnkonto nu inför vad som komma skall. Amma hundra gånger per natt, byta blöja och frenetiska försök till att få en nattpigg bebis till att somna ett par månader framöver. Tänk då om man kunde bunkra upp sömn innan. Shit vad bra det skulle vara och jäklar vilken bra anledning till att inte lämna sängen i onödan :) 

Peter och Albin kom iallafall iväg imorse och Albin trilskas minsann inte det minsta med ytterkläderna som han gör med mig.... 
Han kom in till mig för att ge en hejdå puss och tala om att han ätit frukost och hade "Basse" på tröjan. Sötunge! <3 

Igår rann näsan på honom lite igen och hade lite hosta men var pigg och glad som en nötkärna och har sovit hela natten utan täppa och bara några få hostningar. Svårt det där och avgöra när man ska hålla honom hemma. Men så länge han inte har feber och är pigg och glad tycker jag det är okej att låta honom gå. Det är ju faktiskt så att förkylningen smittar ju som mest innan men ens själv känner att man har den. 


Nu dricka upp kaffet och sedan göra någon nytta!


Mitt egna kaffebord 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0