Nyfiken i en strut

Glömde ju berätta en så gullig sak!
 
Inatt vaknade Albin vid tre och fick komma in till oss. Han låg mellan oss bra länge och stilla men lyckades inte somna om. Han började tappa tålamodet och snurrandet och sparkandet började. Tillslut ålar han ur sängen och försvinner ut ur rummet, jag befarar då att nu är det kört med att somna om men han kommer snabbt tillbaka, kravlar upp i sängen igen med sin egen kudde i högsta hugg. Han lägger kudden till rätta mellan Peters och min, samlar ihop sina nappar och lägger dem i en prydlig hög bredvid, lägger sig tillrätta med huvudet på sin kudde, stoppar in en napp och sedan somnar vi alla om. 
 
Jag tyckte det var så gulligt och duktigt tänkt av honom att jag höll på att smälta av kärlek till honom! <3 
 
 
 
En mindre gullig men ändå ganska charmig sak han gjorde i eftermiddags:
 
Nico ligger på sin favvomatta och sover och helt plötsligt får Albin syn på något där som man måste undersöka. 
Han hade lyckats se en liten skymt av jycken lillapung och var bara tvungen att känna efter vad det var. Haha! Turligt nog tog han väldigt försiktigt och både jag och Peter såg hela scenariot och stoppade det hela fort så ingen skada skedd :) 
 
Är man nyfiken och klåfingrig så är man. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla Albin, så gullig och nyfiken. Han ser ju och uppfattar allt. Men är ju bara en liten skitunge än! Den finaste skitungen! :)

2014-01-04 @ 20:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0