Vår fredag och lördag

Det blev ingen date med Molly igår för Albins del. Dom hade ingen bra dag. Istället var vi ute och åkte lite snowracer och Albin hjälpte farfar med att elda upp riset från de ny fällda trädet.
Efter lunch åkte vi in för att möta pappan och skriva faderskapspapprena. Albin satt blickstilla i knät medan vi väntade på att få komma in och han sa inte ett ljud. När det blev vår tur smög han nästan längs väggarna i korridoren fram till rummet och fortsatte vara helt förstummad. Han tyckte tydligen inte det var något trevligt ställe eller kanske rädd att vi höll på att adoptera bort honom ;) Men när han fick syn på ett foto med en häst på i hyllan släppte det och han blev återigen nästan sitt vanliga han. Papprena blev påskrivna och Peter har återigen erkänt sig som far även till Tvåan. Det tackar jag för! :)
 
Vi åkte hem, stoppade i oss varsin smörgås, pappan duschade och vi packade det sista, satte oss sedan i bilen igen och började resan ner mot Linköping. En överraskningspåhälsning hos mormorn var inplanerad.
Albin som tjatat hål i våra öron hela dagen om att åka till "offa" blev äntligen nöjd när vi äntligen var påväg. Och innan vi ens kommit ut från byvägen hemma så ploppar ordet "momo" ut ur den lilla munnen för första gången! :)
Det obligatoriska stoppet på Donken uppskattades av den lille herrn som för första gången fick en egen hamburgare. Gott! Fast enligt honom var hans hamburgre en "acka"/macka och min en "bulle".

Resan fortsatte och det dröjde lite mer än halvvägs innan han somnade. Han hade fullt sjå med att spana in alla bussar och lastbilar längs vägen.
Väl framme blev mormorn överraskad och fick dagens andra kaffebryggare i present. Typiskt!
Vi fikade, lekte och snicksnackade lite innan Albin stupade i säng och inte långt därefter gjorde vi detsamma.
 
 
Trots den sena läggningen vaknade den lille redan sex imorse efter att ha legat mellan oss och trängts i 120 sängen sedan klockan tre... Behändigt att skicka ut honom till mormor och morfar, stänga dörren och somna om till halv tio :)
 
 
 
Jag och Peter åkte själva in till Ikano efter frukost och uträttade lite ärenden. Bla. ett snabbt besök inne på Ikea och  Babyproffsen. Blev även ett besök i 3 butiken och en uppgradering av telefon för oss båda samt justering av bredbandet. Vi gick nöjda därifrån men med otålig väntan till vi kommer hem till vår dator imorgon och kan starta upp våra nya skönheter :)
 
Eftermiddagen och kvällen har bjudit på ännu mer kalasande och vi har ätit både smörgåstårta och vanlig tårta. Vi behöver inte somna hungriga idag heller.
Peter har redan gått och lagt sig för ett tag sedan och jag ska göra detsamma nu, har bara haft lite svårtt att slita mig från virkningen jag påbörjade lite tidigare ikväll :) Men nu säger jag godnatt!
 
Albin gav såklart födelsedagsbarnen en hjälpande hand när det var dags att öppna paket och enligt honom var det en "aktor"/traktor i varenda paket..... Hehe!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tackar för den härliga överraskningen! :-) Jättekul. Och kaffebryggaren fungerar mycket bra. Nu har jag ju en ny till landet också.
Min fina traktortavla från den lille konstnären är uppsatt och pryder väggen fint.

2014-01-26 @ 16:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0