Fredag

Elsa hade en knorrnatt igen och tillslut lessnade jag och tog över henne till mig.  Då sov hon till fem. Dags att vara lite vaken så dags tyckte hon och efter en lång diskussion med sina fötter somnade hon om framåt halv sex. Och jag en stund efter det. 
Albin vaknade som vanligt när pappan gick upp och vid halv åtta startade vi dagen. 
Efter frukosten stoppade jag ner båda ungarna i vagnen och knatade iväg på morgonpromenixen. Vi gick ner till Isak och hoppade lite studsmatta. Matade hönorna gjorde vi också och nu är de lite mer sällskapliga och inte så skygga. Kul tyckte Albin.
Sedan var vi tvugna att gå hemåt igen då farmor skulle komma hit för att leka. 
När vi kom hem, vid halv elva, var Albin helt slut och ville inget hellre än att gå in och lägga sig och dricka "ågi"/yoghurt. Men eftersom pappan ringt en stund tidigare och sagt att han kommer hem för lunch lite efter elva tyckte jag Albin kunde hålla sig uppe och vaken till efter det. Och det gick :)
När vi ätit la sig Albin och farmor för efterlängtad vila. Albin sov närmare två timmar och under den tiden hann även Elsa sova en liten lur. Repris från igår, på mage i gymmet
Hon rullar över på mage typ hela tiden nu när hon ligger och sedan blir hon lite arg när armen fastnar under henne. 

När Albinvilan var över gick vi ut igen. Äntligen har man kunnat vara halvnaken ute igen! Jag har passat på att ha bikini och försökt få lite färg på fläsket och Albin har lallat runt i enbart T-shirt och kallingar. 
Farmor och Albin lekte, lekte och lekte lite till :) Elsa har haft en tröttisdag och sovit ganska många lurar. Jag har fixat en del ute med ogräs och lite omplanteringar samt tvättat. Jag hade tankar på att passa på att städa inne när jag hade barnvakt men nä, så blev det inte. För varmt och olockande.

Peter kom hem med hamburgare till middag så det grillade vi och det var gott! Albin lyckades väl efter många om och med få i sig en halv hamburgare med bröd. Hyfsat ändå. 

Albin ligger nu i säng sedan en tid. Han hade lite svårt att somna trots att han var slut som artist men nu tycks han ha tystnat helt.
Vi har grejat lite ute och Elsa har sovit lite i vagnen och vaknade nu nyss för käk. Nu har solen lämnat oss så vi ska packa ihop och gå in. Försöka natta Elsa i sängen nu.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0