Lite nattsurr

Precis lagom när jag skulle gå och lägga mig vaknar Albin och är sådär jätteledsen som han blir ibland på nätterna (nu var det länge sedan sist) och givetvis vaknar ju också Elsa då av allt oljud. 
Våran kvälls och nattro blev med andra ord väldigt kortvarig idag, det dröjde ända fram till niotiden innan båda barnen äntligen sov. Albin hade jättesvårt för att koppla av och somna och gormade inne hos sig så inte heller Elsa kunde somna ordentligt. 
Nu ligger vi i varsina rum. Jag och Elsa i vårt rum och pappan och Albin i gästrummet och alla är fortfarande vakna. Varmt och äckligt är det dessutom så vi får väl se hur länge det dröjer innan lugnet lagt sig igen. 

Annars har dagen varit hyfsad. Albin hade dock ett riktigt retsamt humör i förmiddags, slog dövöra till allt vi sa och härjade vilt. Han och Peter skulle åkt till brädgården tillsammans idag men när Albin sparkade jycken med avsikt två gånger så fick han snällt stanna hemma. Så kan det gå. 
Efter att han lyckats vila lite middag blev humöret lite bättre. En stund....

Badat har vi hunnit med ett par gånger idag och Albin fick äntligen in rätta knycken med att "imma"/simma i simringen. Han sparkade för glatta livet med fötterna och "simmade" runt och runt. Men när pappan leker Hajen och säger "dumdumdumdumdum" är det lite läskigt och Albin säger bestämt "uta!"/sluta. 
"Boppa sig" säger han när vi ska doppa oss. Gulligt :)

De veckor vi var hemifrån nu kom Albins matlust tillbaka huxflux och det var så roligt att se honom äta med god aptit samt sitta stilla vid matbordet. Tyvärr tappade han sin matlust någonstans på hemvägen och nu är han lika tråkig och tjurig vid matbordet. Igår åt han hyfsat men idag åt han bara fem sillbitar och ett ägg till middagen. Potatisen som han var med och plockade upp smakade han inte ens på tror jag. 
Vad är felet? Och hur orkar han hålla igång med varken en ordentlig frukost, lunch eller middag i kroppen?
Visst att värmen bidrar men såhär höll han ju på även innan vi fick det såhär varmt.

Persiennerna vi köpte igår är uppmonterade och i samma veva drog jag tummen ur röven och tvättade av fönstrena invändigt. 

Efter middagen började rivningen av trappan vid ytterdörren. Albin hjälpte mer än gärna till ända fram till läggdags. Dessvärre avstannade hela arbetet iom. att våra barn inte ville sova. Bättre lycka imorgon hoppas vi :)


Nu är det faktiskt tyst här i huset så även jag borde väl sluta mina blå. Gäller att passa på, man vet aldrig när lugnet är förbi. 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0