Ommöblering


Inatt får jag och Peter sällskap av Albin inne i "vårat" rum.
Han har tills idag varit sovkamrat med mormor Siv, inne i hennes rum och det har gått toppenbra. Men ikväll vid läggningen var han helvild och klättrade ur sin säng. 
Spjälsängen har stått intill en annan säng och han har lätt som en plätt kunnat kliva upp på madrassen på den andra sängen och ta sig över kanten på sin säng men han har inte brytt sig om det alls. Tills idag. 

Morfarn och pappan fick skruva isär sängen (dörrhålen är för smala) och flytta in den till vårat rum istället. 
Det första han gjorde när sängen var ihopmonterad och han på plats i den igen var att sträcka sig bort mot fönster och slita i myggnätet som sitter där. Klåfingrig herre ikväll!
Efter flytten lugnade han ner sig och låg stilla tillslut. Jag och Peter gick ner till sjön för det där kvällsdoppet vi planerat. Dock tog det ju sådan tid innan vi kom iväg så min badlust försvann. Jag frös med kläderna på så det var inte alls lockande att klä av sig och blöta ner sig. Men Peter badade iallafall. 

Kvällen avslutades sedan med lite kortspel ikväll igen.

Nu säger vi godnatt och hoppas på en lugn natt.
Natten till inatt kom Elsa in till mig vid tretiden, i vanlig ordning. Vid fem vaknade Albin och ville gossa med pappa. Därefter sov vi allihopa till lite efter nio. Gött! :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0