Pannkakskungen

Vi åkte in till staden i förmiddags för att uträtta lite ärenden. 
Bla. var vi på banken och satte in Albins sparbössepengar på sparkontot samt öppnade ett sparkonto till Elsa.
Albins sparbössa var sprängfylld med sedlar. Vem har stoppat i alla dem?
Vi förklarade för Albin att vi skulle till banken för att sätta in hans pengar på sparkontot men av någon anledning fick han för sig att vi skulle dit för att "åna mengar"/låna pengar. Haha! Sötnöten <3 Hur han vet att man kan låna pengar på banken vet jag inte? Men han vet ju som sagt allt ;) 

På Ica åt vi varsin korv med Festis innan vi handlade. 
Innan vi åkte hem sprang jag in en snabbis på Clas Olsson för att införskaffa en liten kylväska. Väskorna var dessvärre slut men kabelklämmorna Peter bad mig köpa fanns och när jag ska betala går strömmen och kassorna svartnar. Dagens åskoväder som de varnat för var på ingång. 

På hemvägen kommer ösregnet och när vi parkerat här hemma står det som spön i backen. Båda barnen sov dock gott i bilen trots regnet som öste ner på bilen och åskan som blixtra och dundrade utanför


Peter sprang in för att hämta paraply och när han kommer tillbaka till bilen kommer världensblixt och en sekunder efter brakar det till som bara sjutton och Peter duckar och nästan lägger sig ner på marken. Även stora starka karlar kan bli skrämda ;)

Bara en liten stund efter att vi kommit hem avtog regnet och åskan drog förbi. Vi drabbades inte så värst illa denna gången heller. 

Jag lyckades lura Peter till att steka pannkakor till middagen idag eftersom det ändå regnade och han inte skulle kunna bygga trappa. 
Men istället för att jag bara la mig på soffan och väntade på maten så drog jag fram dammsugaren. Dumt gjort såhär i efterhand ;)

Nu när vi är mätta och glada igen och solen nästan skiner så har vi gått ut. 
Albin styr nere hos farfar. Peter bygger trappa. Elsa sover i vagnen och jag sitter här med lite kaffe. Men nu är det slut på laterierna, dags att ta itu med lite trädgårdsarbete.



Medan jag dammsög och Peter stod vid spisen fixade Albin med kaffe och fika. Såhär fint dukade han upp i vagnen. Dammsugarkakor passar ju utmärkt när man just håller på att dammsuga! :) Och läragåvagnen fungerar utmärkt även som serveringsvagn. 

Kommentarer
Postat av: Farmor

LilleMan gör så gott han kan :-) Gullunge!

2014-07-30 @ 19:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0