Sanningen och sommar och semester

Inte nog med att vi är hemifrån, inte har alla våra saker, dagliga rutinerna och gör saker som vi brukar- i tur och ordning, så drar barnen situationen lite längre ändå. När vi ändå håller på ;)
Elsa har fått för sig att hon absolut inte ska ligga ner längre och inte heller sitta tillbakalutad. Nä, hon ska sitta rakt upp och ner, morgon som kväll. Och eftersom hon inte har fullkoll på alla sina kroppsdelar ännu innebär det att hon enbart kan sitta nöjd i någons knä, alt. bli buren.
Här hemma hos mormor och morfar är det två våningar, vi sover och sköter hygien där uppe och äter och leker där nere= ganska mycket spring i trappan upp och ner och ännu vågar vi inte låta Albin gå i trappan helt själv= hålla hand och vara på hugget när han får för sig att gå upp, för nertill har vi ingen grind.
Dessutom är halva nedervåningen belamrad med all vår packning sedan i söndags, eftersom vi ska åka ut till landet idag har jag inte velat bemöda mig med att släpa upp alla hundra väskorna upp till "vårt rum". 

Nu på förmiddagen har Albin varit överallt mellan golv och tak. Att varit vaken sedan sju imorse sätter sina spår på humöret och samtidigt vara sprallig inför resan ut till landet. Ja ni hör....
Elsa har grinat så fort hon lagts åt sidan. Såklart att även hon måste visa att hon finns. Plus att Albin bet henne i tån mitt i allt.

Nu är iallafall Albin, mormorn och morfarn i affären och handlar. Efter det ska vi packa bilarna och åka. 
Det känns som en bagatell! Då kan jag spänna fast Albin i bilen och veta var jag har honom ;) Och så fort vi börjar rulla är jag ganska säker på att båda barnen slocknar.

Ja just det! Vi har ju en hund som vankar oroligt av och an här mitt i allt också. Stackarn tittar på all packning och är orolig att han ska glömmas.


Ni hör! Semester är härligt. Lugnt och fridfullt.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0