Sommarlovet är här

Albin hade ingen lust alls att följa med mig hem från dagis idag. Han hade hundra andra saker att styra med där. Kanske han ändå förstår att det dröjer många veckor nu innan han kommer tillbaka dit för nu stundar sex veckors sommarlov för den lille herrn (inte för jag tror att han tycker det är så värst slitsamt att behöva gå på dagis fem timmar tre dagar i veckan. Men ändå :).
Väl hemma stupade han i säng som vanligt och strax efter slocknade även Elsa i gymmet. Hon och jag var en sväng in till staden innan vi hämtade brorsan. Jag kunde inte släppa tanken på Hemtex garnrea och när jag dessutom klurade ut vad jag skulle kunna skapa av det var jag bara tvungen att åka in och fynda. Och när jag nu ikväll provvirkat lite med garnet inser jag att det är ett jädrans härligt garn! Färgerna är så behagliga på något vis och det man virkar blir riktigt härligt. Ångrar nu att jag inte köpte på mig fler nystan än de fjorton jag köpte idag ;) Nördigt jag vet! 


På eftermiddagen gick vi ut och när Albin upptäckte att farfar mekade bil var han inte sen med att haka på. Han hämtade sin egen bil och började botanisera i verktygslådan

Kolla in den smarta mejselhållaren bak på bilen! Haha. Grillen fram prydes av en polygrip. 

Regnet kom precis lagom då jag stoppat Elsa i vagnen och kopplat jycken för en liten promenad. Men vi gick ändå. Elsa somnade och sov så gott en bra stund ute i vagnen under taket på baksidan. 

Efter middagen var det dags för Albins stående torsdagsbad. Efter det tittade han lite på Bompa, åt ett kex och lite ananas innan han själv bestämde sig för att gå och lägga sig för natten. Och han somnade nog bums tror jag. Trött grabb.

Och kvällen till ära ville han testa på att tälta ;)

Elsa la sig hon också och vid sju sov båda barnen. Härligt! 
Nu hoppas vi på en lika knorrfri natt inatt som den gångna natten var.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0