Stadstur och kvällsstök

Igår eftermiddag kom mormor och morfar upp hit till oss. 
När det var dags för nattning skulle Albin "ova agnen"/sova i husvagnen tyckte han. Han la sig och lyssnade på Alfons, lugnt och stilla. I ungefär en halvtimme. Sedan kunde han inte ligga stilla längre. 
Det slutade med att han fick gå in och lägga sig i sin säng.

Idag åkte vi in till staden efter frukosten. I stekhettan. Jag hade lite saker jag ville inhandla och tänkte passa på nu när jag inte behövde åka ensam med barnen :) Vi kollade lite affärer och åt glass. 
Vi var hemma vid halv fyra igen.
Efter middagen stod bada högst på listan. Och tom. jag badade för första gången iår! :) 

Även ikväll skulle Albin "ova agnen". Denna gången testade vi med en film istället. Han låg nog närmre en timme och tittade på Pippi innan han tillslut inte längre kunde ligga stilla. Ikväll igen. Idag lät vi honom greja lite. Det är ju trots allt sommarlov och då kan man ju få vara uppe lite längre på kvällen (trots att man är svintrött och nästan säckar ihop av trötthet). Men nu räckte det, nu ligger han även denna kväll till sängs i sin egen säng inne. 
Bättre lycka imorgon kväll kanske :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0