Stick, lek och avbruten kvällsfrid

Albin var lugn i knappt en timme igårkväll efter att han vaknade och var ledsen. Proceduren började om.
Han är verkligen helt otröstlig när detta händer och det är knappt det går att kommunicera med honom.
Vi frågade gång på gång om han hade ont, drömt konstigt eller var hungrig/törstig men vi kom ingen vart. 
Efter mycket om och men hade han ont, men han svarade inte på var. Vi erbjöd medicin/alvedon och det ville han ha. När vi gick ut till köket tyckte vi det såg ut som han haltade och då slog det mig att han säkert har växtvärk. Samtidigt var han helt fixerad att titta på fönstrena så kanske att han börjat tycka att mörkret är lite otäckt eller att han hört något uteifrån.
Elsa vaknade inte denna gång iallafall och även Albin lugnade sig och somnade. 

Peter och Albin vaknade vid sju imorse och jag och Elsa vid halv nio. 

Jag tvättade vardagsrumsfönsterna på utsidan under förmiddagen och Peter och Albin jobbade lite med trappan. 

Albin la sig för tupplur men lyckades aldrig somna helt.
Vi åt lunch och sedan kom syssling "Eppi" med familj. Det badades, lektes, fikades och svettades. 

Albin blev stungen av något som såg ut som en geting fast mindre, på överläppen. En liten liten tagg lämnade den rackarn kvar på honom och just efteråt syntes en liten vit prick och området svullnade. Det gjorde ont en stund men gick över efter en glass och baddning med alosolsprit. Sedan dess har det vare sig varit svullet eller ömt. Skönt! Undrar vad det kan ha varit för dum filur.

Alla tre grabbarna trängs i sandlådan med alla leksaker :)

När dom åkte hem vid fyra var Albin helt slutkörd och med ett humör utan dess like. Far och son for en snabbis till Ica medan jag styrde ihop middagen.
Albin åt faktiskt bra för att vara han men åkte direkt i säng från matbordet redan klockan fem efter att han varit dum mot jycken igen. 
Albin hade dock inga invändningar för det "straffet" utan somnade så fort huvudet nuddade kudden.

Lugnet varade bara ett par timmar även denna kväll. Klockan sju vaknade Albin och gormade efter "pappaaaaa". Strax efter vaknade även Elsa som jag en stund innan sövt ute i vagnen. 
Jag hann hälla upp ett glas kall Cola och lite ostbågar och ställa ut det bordet innan lugnet var förbi. Tack för det...

Peter som höll på borta vid garaget med att såga och greja med delar till trappan fick istället lägga sig inne hos Albin.
Och där ligger han än, en timme senare. 
Jag och Elsa satte oss precis inne i soffan och slog på Allsången. Jag har inte sett det någongång ännu iår. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0