Andra halvan av dagen

När Albin vilat middag gick han ut och hjälpte farfar med att tvätta min bil. Man tackar! :) Albin blev "lite" blöt och hans skor står på tork sedan ett par timmar och vi hoppas de hinner torka över natten så han har något att ha på fötterna till dagis imorgon. 
Skotorken jag fick i julklapp av svärfar för några år sedan kommer väl till pass nu. Premiäranvändning idag :)

Jag köpte en liten vagn till Albin idag, då han i några veckor fått för sig att han också ska dra en vagn när vi går ut på promenad. Jag drar ju Elsas vagn och såklart måste ju han också dra en "agn". Tidigare tog han med sig läragåvagnen ut men då han ganska ofta kör vårdslöst och det gör jävligt ont att bli påkörd av den så har vi under protester fått ställa undan den. Så dagens present uppskattades mycket och han hade bråttom ut att provköra efter middagen.
Vi tog en sväng ner till hästarna för att se fölet som föddes idag, men vi såg inget då de låg inne i skjulet.

När vi kom hem mumsade vi i oss glass och jordgubbar. Jordgubbsskördandet här hemma har kommit igång nu! Vi åt ute för solen kom på besök en stund.

Sen var det läggdags. 
Albin la sig utan några större protester men han har ännu inte lyckats somna. Peter har just gått in till honom för han gnydde efter "pappa". 

Elsa däremot somnade ovaggad vid halv åtta efter ett bad. 
Hon har haft en tröttisdag idag och sovit flera långa lurar. Hoppas det inte påverkar nattsömnen nu bara...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0