Förberedelser och dilemma

Här har det fixats med matsäck för imorgon. Utflykt med dagis vankas. Spännande!
Jag ser mest framemot att få se de andra föräldrarna ;) Eftersom jag hämtar Albin en "konstig" tid varje dag så är det ju typ aldrig några andra föräldrar där. 

Annars har vi haft en lugn kväll äntligen. Albin somnade äntligen lätt och smidigt på egenhand efter att ha haft två stojiga nattningar både söndag och måndag. Han somnade inte förän efter nio båda dagarna. Men imorgon bitti har vi förhoppningsvis en utsövd grabb! :)

Mina två hjälpredor/stjälpredor i köket. 
Albin tyckte det var roligt att hans tröja och byxor var "dana"/likadana. Alltså att de bägge var gröna. Och som pricken över i:et tog vi ett par gröna strumpor också ;) Grönt är skönt. 


Vi funderar på om vi ska TBEvaccinera Albin iår (vi bor ju faktiskt i högrisk området) och igår kväll låg jag och läste lite om både vaccinet och om TBE. 
Jag kom fram till att det är en oerhört liten risk att träffa på en fästing med TBEsmittan (typ 1 på 15000 eller nått i den stilen), samt att barn sällan insjuknar så kraftigt. Då kände jag att vi kanske kan skippa vaccinera även detta år, men när jag idag upptäckte att en liten liten rackarfästing gnagt sig fast på Albins hals börjar jag tänka i vaccinationsbanorna igen. Dilemma.... 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ja utan vaccin måste man kolla kroppen flera gånger om dan. Peter och Matte har nog haft några bett men inte varit sjuka. Det har också lite med immunförsvaret att göra och det är oftast sämre hos stadsbarn som inte är ute lika mycket och rör sig som små lantisarna.

2014-06-04 @ 08:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0