Hård start av dagen

Här började vi dagen redan vid sex imorse. Elsa tyckte det var en prima ide tydligen. 
Vid halv sju hör jag att även Albin vaknat till liv. Ingen återvändo med andra ord. 
Efter frukosten parkerade vi oss i soffan framför barnprogrammet. Elsa i babysittern på ena sidan av mig och Albin på andra. Elsa slumrade snabbt och likaså jag. Kvar satt Albin tyst och stilla och tittade på tvn. Han somnar ju aldrig någon annanstans än i sin säng och eventuellt i bilen.

Lite efter åtta kom myrorna i benen på besök hos den lille herrn och både jag och Elsa vaknade när han började rota fram traktorer och köra på bordet. 
Vi klädde på oss och gick ut. Packade i båda barnen i vagnen, kopplade hunden och gick rundan. 
När vi var hemma igen gick vi in, drack äppeljuice, åt varsit kex och Albin åt de sista jordgubbarna från igår. 
Vid tio hoppade han i säng och då vaknade Elsa alldeles förtidigt från sin förmiddagslur och nu sitter jag här med en otroligt missnöjd och velig bebis i famnen. 
Energin och tålamodet från min yoghurt jag åt sju imorse har nu tagit slut känner jag. Och huvudet värker. 
Men nu tog den arga lilla damen bröstet iallafall så nu är det tyst en stund ;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0