Mitt senaste alster

När jag beställde hem traktormattan till Albin så såg jag denna duk och tänkte direkt på mamma och pappa. Eftersom de firar 30årig bröllopsdag nu den 30:e Juni så tänkte jag att det kunde bli en present till då så jag beställde hem även den.

När paketet kom hem och jag visade Peter vad jag tänkte skapa skakade han bara på huvudet. Att först hinna knyta en ryamatta för första gånger på bara några veckor och sedan brodera en löpare och även den med tidspress tyckte han var helt galet och la kommentaren: Du kanske ska leja in någon som gör det åt dig. 
Tack för den du! ;)

Traktormattan blev ju nästan helt färdig kvällen innan Albins födelsedag 3:e maj och direkt efter började jag på duken. 
Till 99,99% av alla kvällar sedan dess har jag suttit i soffan med nål och tråd i handen så fort barnen somnat och sytt, sytt och sytt. Nu de senaste veckorna har jag även suttit dagtid när, eller om båda barnen lyckats vila middag samtidigt. Alla andra sysslor här hemma förutom de mest nödvändiga så som matlagning och sånt har fått vänta. Jag har inte haft tid! ;)

Igår kväll, sisådär två timmar innan mamma och pappa kom upp hit blev duken helt färdig! Färdigbroderad, fållad och struken. Det ni!!! ;) 
Ganska nöjd är jag också. Och glada blev dom för presenten. Turligt nog :)



Nu har jag inte hunnit virkat på jag vet inte hur många veckor och jag har VIRKABSTINENS!!! Jävlar vad jag ska virka nu igen äntligen! :)

Kommentarer
Postat av: Helen

Vad du är duktig. Jättefin. Kramar Helen. Ingrid och Nichlas hälsar också

2014-06-28 @ 13:54:28
Postat av: Mamma / Mormor

Den blev jättefin, för fin att ha i husvagnen. Men där är den och pryder sin plats. Tack. :-D

2014-06-28 @ 22:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0