Torsdag. Jordgubbar och bad

Nu har jag kommit i säng efter lite nattugglande. Det är inte ofta man är vare sig vaken eller uppe så här sent längre. Men det kan faktiskt vara riktigt skönt att sitta uppe själv en stund när alla de andra sover och huset är knäpptyst. Bortsett från att Elsa blev lite tuttsugen för en stund sedan och tog god tid på sig att somna om.


Dagen har rullat på, som alla andra dagar. 
Elsa och jag åkte in för att handla lite innan vi hämtade Albin på dagis. 
På dagis berättade de att Albin lyckats ställa sig för nära en myrstack när de var ute och det slutade med att han hade blivit attackerad av dem och haft myror överallt. Stackarn tyckte det var läskigt och fällde några tårar. Lille gubbe <3

När vi kom hem hjälpte Albin mig så duktigt med att bära in det jag handlat, plocka upp ur påsarna och in i skåpen. Det blev nästan rätt alltihopa, bortsett från att han la in nya fotfilen i skafferiet. Hihi! Och när allt var färdigt sa han: "Abbin ila"/Albin vila, och så gick han in på sitt rum, hoppade i säng och somnade. Rätta takter :)
Elsa tog även hon en tupplur och jag hann pusta ut en stund innan karusellen drog igång igen.

Albin och jag slog till på stort och tog varsitt chokladkex till melliset. Albin tittade lite på kexet, smakade och mumlade "ajs"/bajs. Haha! Ungen tror jag bjuder honom på bajs. Tacksamt ;)

Stackars lille pojke som knappt vet vad choklad är ännu ;) 


Dagens middag gick äntligen hem hos den lille herrn. Stekt kassler och blomkålsmos stod på menyn och lille herrn bad tom. om påfyllning! Sensation! Vi firade med varsin glass till efterrätt.

Efter middagen gick vi ut igen. Jag vattnade och plockade jordgubbar. Nu har det varit soligt och lite varmare i två dagar vilket lett till att det sagt poff i jordgubbslandet och gubbarna har mognat i rasande fart. 
Albin blev helt salig när han såg alla "bubbar" jag plockat av och frågade om han fick smaka. Visst! Ät tills du kräks sa jag :) Han åt en och frågade om han fick ta "mea?"/mera. Han åt ytterligare än och frågade sedan "mea?". Blyg liten grabb helt plötsligt. Men annars brukar jag bara låta honom äta ett par styckna för det är typ alltid just innan matdags han får för sig att försöka palla "bubbar" och nu när han fick äta hur mycket han ville blev han försynt 
Njöt gjorde han och efteråt var han rödkladdig i halva ansiktet! :)

Vi lyckades lura med oss honom in (utan gap och skrik) när klockan närmade sig läggdags genom att muta med ett bad tillsammans med Elsa. Mamman badade också och det blåstes även "blubbler"/såpbubblor. Allt för att bibehålla lugn i huset. 

Somna hade han även ikväll svårt för men han grejade det tillslut helt själv utan massa ståhej och sedan dess har han sussat som en liten gris.



Nu äre godnatt även för mig. Snart vaknar väl tuttfia igen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0