Ute på vift själv

Hejhopp!

Här började vi dagen vid sju. Albin sod och ropade efter pappa. Han blev ledsen i cirka tre sekunder när jag sa att han var på jobbet.

Efter frukost gick vi ut. Albin hängde med farfar så jag, Elsa och jycken tog promenaden själva. 

Vid elva åt vi lunch. Albin åt två tuggor. Han la sig framåt tolv och vilade ett tag. 
Vi åt varsin macka och så gick vi ut igen. Albin pysslade med sitt och jag med mitt. 
Sedan kom pappan hem och vi åt middag. Albin åt faktiskt lite mer än en portion med makaroner och korv. Jippie!!! :)

Efter middagen smet jag iväg in till Norrtälje. Själv. Jag handlade samt hämtade en ny sulky jag igår hittade billigt begagnad. Den ska vi låta vara nere hos mormor och morfar. Det kommer bespara oss packning och plats i bilen varje gång vi åker ner. 
En sväng in på Lindex tog jag också. De hade rätt mycket rea på barnavdelningen. Jag lyckades hålla mig i kragen och köpte bara varsit plagg till barnen.

När jag kom hem lite efter sju var Albin lagd men sov ej medan Elsa sov i vagnen. En liten stund senare var det tvärtom, Albin hade somnat och Elsa vaknat.
Nu tycks jag ha lyckats söva Elsa i vaggan så nu ska jag gå och sätta mig bredvid min karl ute i soffan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0