Torsdag

Jag och Elsa var vakna vid halv sju imorse, hon lyckas alltid få en snorkråka på tvären på mornarna som hon blir skitförbannad på och kan under inga omständigheter koppla av förän den är borttagen. När den sedan var borta åt hon lite och slumrade om. Jag låg vaken, hörde Albin ligga och sjunga för sig själv inne hos sig en stund innan det blev tyst och han somnade om. 
Jag gick upp och kokade mannagrynsgröt till frukost, satte igång en maskin med tvätt och drog igång ett bullbak. Inte ens av hushållsassistentens oväsen vaknade vare sig Albin eller Elsa. Peter gjorde det dock. Vid åtta ledsnar jag på att vänta och väcker Albin. Tom. han undrade varför det var helt vitt ute! 
Elsa fortsatte sova medan vi åt frukosten. Albin åt nästan två portioner mannagrynsgröt och en halv smörgås med massa ost. 
Grabbarna gick ut med hunden och jag bakade ut bullarna. Elsa vaknade och satt med och tittade andra halvan av bakandet. 
Efter provsmak av bullarna, lite vila och lunchintag fortsatte vi vila lite till. Skönt! Vi slog på en film och la oss hela familjen inne i sängen. Mys! :) Sedan kom farmor och Albin fick eld i baken igen. De klädde på sig och gick till skogs nu medan jag, Peter och Elsa drog iväg för att handla till helgen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0