Dagen

Dagen har varit kanon! Jag och Albin har inte haft en enda diskussion och jag har inte behövt ryta till någon gång. Underbart! 

Vi började dagen med ett par timmar ute efter frukosten. När vi tog vår morgonrunda fastnade vi borta hos gammelgrannarna, "öte" var ju ute och lastade löv på kärran bakpå hans traktor. Då går det ju inte bara att gå förbi när man har en liten Albin som sällskap. 
Albin började istället att hjälpa till och kvar väldigt kvick att hänga med på traktorn
Elsa slötittade från vagnen och när vi gick hem igen somnade hon. 

Framåt elva tyckte Albin det var dags för "mellis på trappan med "kess"/kex" jag tyckte det var bättre med lunch först och kex efter. Det gick den lille herrn med på faktiskt.
Elsa fick också äta då men det var bara ett par teskedar fisk och potatis som slank ner och en majskrok.
Vid tolv hoppade Albin i säng och somnade på studs tror jag.
Elsa var vaken en liten stund till men somnade middag hon också sedan.

Vid två började jag ruska liv i dom båda igen och vi gick ut. 
Albin hängde med farfar och jag och Elsa tog en riktigt ordentlig och rask promenad utan jycken på släptåg som ska stanna var femte meter och lyfta på benet.

Pappan kom hem vid halv fyra och jag tänkte gå in och dra igång middagen men helt plötsligt blir jag helt skakis, yr och känner mig jättekonstig. 
Jag kommer då på att jag helt glömt bort att stoppa i någon lunch i mig själv när jag utfodrade barnen.
En banan och en gammal chokladhare (som jag hittade i skafferiet) senare var jag fit for fight igen och kunde ställa mig vid spisen. 

Resten av eftermiddagen och kvällen var ganska händelselös.
Jag försökte få Elsa att ta en powernap efter middagen men det gick inte.
Albin och pappan lekte med bilar innan det var dags för "iff"/chips.
Jag tänkte lägga mig i ett varmt och härligt bad innan vi drog igång nattningarna men badet blev mest fisljummet och icke så njutningsfullt eftersom det tydligen var dåligt med varmvatten. Attans! 

Nattningarna har gått sådär.
Just nu ligger jag inne hos Albin. Han kunde inte somna eftersom Elsa vaknade och förde oljud en stund efter att han lagt sig.
Elsa somnade hyfsat lätt vid sju och sov cirka tjugo minuter för att sedan vakna och inte vela somna om. Det blir oftast så när hon inte sovit tre gånger under den gångna dagen.
Men nu tycks pappan ha bemästrat hennes protester 😊 och jag vågar nog också påstå att Albin också somnat.
Kan Peter och jag få ha lite tid tillsammans nu kanske? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0