Det tar aldrig slut

Det blev en heldag för Albin hos farmor idag. Han kom inte hem förän närmare sju tror jag.
Dom hade lekt i lekpark, plockat kastanjer och stekt köttbullar med dem, ätit, hittat både tjej och hundkompisar ute. Sedan hade de sovit middag och somnat båda två och sovit väldigt länge. Skönt för dem bägge tror jag 😊

Elsa och jag har inte gjort ett smack. Bara njutit av lugnet och regnet ute. Elsa har tom. haft pyjamasen på sig hela dagen och jag borstade tänderna och håret just innan Peter kom hem i eftermiddags.
Jag tror nog att Elsa tyckte det var riktigt skönt att ha det tyst och lugnt här hemma en hel dag, få sova när man vill och inte behöva bli väckt av Albin som far runt som en virvelvind. Och jag har kunnat låta henne sova i min famn och inte behövt jaga eller passa på virvelvinden 😊 
Lite mer än tre timmar har hon sovit idag och jag har snällt suttit kvar. Fast mot slutet var jag väldans kissnödig 😉 


Peter höll ut hela arbetsdagen trots jätteförkylning. 
Till middag hade jag gjort pulled pork för första gången. Fast det var en fuskvariand med ICAs laga lätt eller vad det heter. Men riktigt gott var det ändå!

Nu har Albin just lagt sig och Elsa precis vaknat efter en liten vila. Och vi väntar på att mormorn och morfarn ska anlända.

Trevlig fredagskväll på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0