Drömmar och fikagäster

Söndag. Igen. 
Slöstart av dagen med frukost framåt nio. Albin hade tydligen vaknat redan vid sju (jag hörde inget) men hade krupit ner med pappan inne i sängen i andra rummet. Om de sov en stund till eller tittade på något vet jag inte? 
Elsa morgonbökade också från sjutiden, sov en stund, vaknade, bökade lite, sov en stund, bökade lite osv. 
Helt okej ändå att få ligga och slumra till och från till lite efter åtta 😊 

Jag och Albin var kvar inne under förmiddagen medan pappan, Elsa och jycken gick ut på promenad och räfsade lite löv. Elsa somnade ganska snabbt och var inte till jättestor hjälp 😉 

Lite fix inne hann vi med också. Tex. städa av badrummet, fixa kabellist till tv-antennsladden och skruva upp handdukakrok i badrummet på barnvänlig höjd (äntligen!). 

Vid halv tolv packade vi ner barnen i vagnarna och gick ner mot byn för att gå på husvisning.
Gamla affären med tillhörande boningshus är till salu och Peter är riktigt sugen. OM han hade haft "lite" mer pengar och fritid.
Nu ser det ju riktigt ruckligt ut och på insidan var det nästan värre. Ingen toa eller dusch eller varmvatten. Inget ordentligt avlopp. Ingen annan uppvärmning än vedspisar och en kakelugn. Och inget gjort vare sig utvändigt eller invändigt på jag vet inte hur många år? 

Mycket folk var det iallafall och de flesta var riktigt förfärade över hur skicket var.
Blir mycket spännande att se om/när det blir sålt och till vem. Vore ju riktigt trevligt om det var någon med ambition till att starta någon verksamhet i affären igen.
Min plan är ju en garn och pysselbutik med syjuntaträffar, kurser och annat trevligt och pyssligt. 
Vad tror ni? 😊 


Efter visningen kom Jessica och Peshraw hit för en fika. De var också och tittade på huset (och blev förfärade). 

Peter och Elsa har varit instängda i sovrummet i närmare två timmar nu och vilat!
Jag har försökt få Albin till att lägga sig och vila också men han har inte velat. Istället satte jag på en film och han satt och vilade lite. Nu pågår fortsatt billek igen 😊


Jag ska nog börja lite smått med middag och väcka sömntutorna.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0