Frisk luft gör susen

Jag orkade faktiskt masa oss ut i eftermiddags. Jag har knappt varit ute sedan i söndags då vi var till skogen, om man bortser från de små nödvändiga hundkissarvändorna. 
Det var skönt att komma ut! Och bortsett från blåsten var det riktigt skönt. 
Albin hjälpte farfar med ved och jag och Elsa började lite smått med säsongsstängningen av växthuset och så räfsade vi lite löv också.
Än finns det ju faktiskt några blommande lyckopiller kvar ute
Pelargonen, lejongapen, rudbeckian och ringblomman trotsar hösten. Även en tapper liten squash kämpar på trots kylan och torkan i växthuset eftersom jag inte vattnat där på mååååånga veckor. 
Härom veckan såg jag dessutom att en jordgubbsplanta blommade om igen! Vilka kämpar! 😊 Och min Klematis vid trappan, som blommade tidigt i somras, blommar även den om nu! 😊 



Elsanattningen var lika eländig idag. Hon och jag tragglade och tragglade. Tillslut började hon vråla när jag bara böjde mig lite fram över hennes säng för att försöka lägga ner henne, trots att hon blundade och sov! 
Peter bytte av mig lite mer än en timme senare och efter inte ens en halvtimme sov hon i sin säng. Imorgon är det han som tar Elsanattningen från början! 😊 


Nu ska jag försöka sova. Bäst att passa på medan Elsa ligger i sin säng.

Godnatt!



(Dagens lärdom:
Det är jättebra att man har stövlar när det som imorse var riktigt ordentligt regnruskigt ute. 
Men det är mindre bra att ha dem ståendes ute på trappan när de inte används. Dom var vattenfyllda.) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0