Nattsuddar

Albin och jag ligger och vilar middag i skrivande stund. Jag fick honom tillslut att somna och så även jag. Det var underbart att tupplura en liten stund.

Natten var sådär. Elsa vaknade och höll låda inne hos mormor vid tretiden och den lilla damen tycktes inte nöja sig alls. Tillslut kunde jag inte ligga och bara lyssna så jag gick och hämtade henne. Plus att det inte kändes speciellt snällt mot morfarn som skulle upp och jobba att låta honom ha en gnällig Elsa hos sig. 
Jag hann ju bara in till vårt rum igen innan Albin också vaknade. Men han höll sig lugn, kom upp i sängen och la sig bredvid mig och Elsa och höll handen. 
Jag var fast besluten att inte låta Elsa få bröstet utan somna om ändå. Det gick jättebra. En stund, innan hon tog nya gnälltag och då också sprallade upp Albin. Jag orkade inte fortsätta fajten och lät henne tillslut tutta, trots att hon faktiskt ändå inte visade några större tecken på att vela. Men åt gjorde och lugnare blev hon. Men somna om ville hon inte. Och inte heller Albin.
Vid fyra Elsa fick flytta ut till mormor igen och jag bäddade ner mig och Albin.
Albin började gorma och snyfta efter pappa men han gav snabbt upp och somnade om. Likaså Elsa tror jag. Jag hörde inget därifrån.


Morgon gjordes det vid åtta. Gött med lite sovmorgon.
Efter frukosten gick jag och Elsa ut för att möta upp en kompis och hennes minsta son för en promenad.
Vi gick närmare två timmar och båda barnen somnade så gott i vagnarna. Mammorna babblade om allt mellan himmel och jord ostört 😊


Kanske dags att väcka sömntutan här bredvid? 
Fixa lite sen lunch, göra oss iordning och sedan iväg på äventyr 😊



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0