Snormåndag

Måndag igen och husets pappa är på jobb som vanligt. För honom räckte det med att ligga febrig och ynklig en dag och sedan må bra igen. Vissa har det bra!
Jag själv har dragits med denna förkylning över en vecka nu och fortfarande hostar och snörvlar jag. Idag nyser jag nästan nonstop och  näsan rinner konstant igen. Vet inte om det börjat om eller om det är snoret som suttit uppe i hjärnan som nu rinner ut? 
Slö som bara den är jag också! 

Även Elsas näsa rinner mer idag och hon är också en slöis mellan lekperioderna.
Konstigt nog är Albin snorfri fortfarande!


Imorse kom farmor hit vid åtta och hämtade Albin. Hon ville ha leksällskap igen och Albin tackade inte nej.
De åkte hem till farmor, gick till affären, åt frukt, var ute och hittade en snöhög (utanför ishallen antar jag😉) och lekte med bilarna inne.
Vid ett kom de hem igen och Albin stupade i säng ganska omgående och sover än. Dags att väcka honom!

Elsa och jag har njutit av lugnet här hemma och har mest chillat i soffan. En promenad har vi varit ute på också.
Hon tar verkligen vara på ensamtiden med mamma och sover så gott. Vi är nu inne på tredje vilan för idag 😊
Mamman passar också på att vila nu när kroppen är krasslig. Och njuter av lillstumpans närhetstörst ❤️ 


En som inte njutit lika mycket är jycken. Han blev så besviken när han inte fick följa med farmor idag. Han har gått som på nålar här hemma och väntat på att hon ska komma tillbaka.
Spanat ut genom fönstret har han också gjort



Nä! Dags att väcka mina söttsovande barn. Det tar emot men annars blir kvällen inte rolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0