Trössel

Jag hann sortera, vika och hänga lite tvätt, hälla upp mitt kaffe och precis sätta ner rumpan på soffan innan Elsa vaknade efter sin middagsvila. Kallt kaffe för mig idag igen med andra ord.
Försökte söva om henne men det var lönlöst så hon kom upp istället.

Albin däremot somnade genast efter att han kom hem från dagis. Trött kille.

Albin skulle ut på eftermiddagen. Det små regnade och blåste kallt så jag försökte övertala honom att vi kunde stanna inne istället. Jag mutade med både det ena och det andra men han skulle ut. Punkt. 
Fy så ruggigt det var ute! Jag försökte få Elsa till att vila lite i vagnen men det var lönlöst.
Efter knappt en timme ute var det dags för mig att gå in och börja med middagen. Albin skulle inte med. Han la sig i protest här ute på gräsmattan och tjurade= en lerig Albin.
När jag tillslut fått in honom satte jag honom i soffan med sällskap av Lotta på Bråkmakargatan på tvn. Trots att han satt och gnällde om att titta på Pippi istället dög Lotta ändå och han satt djupt försjunken och jag kunde laga mat ifred! 
Bortsett från en Elsa som härom dagen upptäckte jyckens mat och vattenhörna och har numer bara siktet inställt dit.
Snabb som attan är hon att åla sig genom hela köket.


Även idag åt Albin hela sin portion ned korvstroganoff och vi slog till med glass till efterrätt igen. Glass i strut med strössel. Fast Albin åt glass i "hårdasch och trössel". Haha!
Fråga mig inte vad han fått hårdasch ifrån? Vi försökte gång på gång att få honom att säga strut men det var lönlöst 😊

Elsa och jag la oss för en vila efter middagen och hon somnade gott på min arm. Inte konstigt efter bara en kvarts sömn på hela dagen. Envisa stumpa!

Nu är båda barnen lagda och jag ligger inne med Elsa. Får se hur länge hon tänker kämpa emot idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0