Våran måndag

Igårkväll bestämde jag och syssling P.s mamma att vi skulle komma och leka hos dem iförmiddags.
Vid frukosten imorse frågade jag Albin om han ville åka till Philip?
Inget snack om saken! Han ville dit och skulle leka med "vovon"/Volvon, en av Philips alla miljoner bilar. 

Av någon anledning har båda mina barn fått för sig att sköta magen på måndagsmorgnarna och så även idag. Dessutom typ samtidigt. När jag är färdig med den första har den andra slutfört sitt och väntar på byte. Tur vi inte har fem barn ;)

Vid halv tio kom vi äntligen iväg. 
Först var vi ute en stund i grårusket men Albin längtade bara in till "vovon". Men ni må tro att grabben kom på andra tankar när han hittade precis en sådan "tröcka"/tröska som han SKA ha. 
Han tröskade löv för glatta livet 


Inne vände dom uppochner på stället ganska omgående. Bilar och maskiner överallt! 
Elsa var inte sämre hon utan tog för sig med grabbarna också.
Lille Viktor var trött och sov hela tiden vi var där.

Efter en mellis/lunch lyckades jag tillslut få med mig båda barnen ut till bilen och åkte hemåt igen. 
Elsa somnade som en stock i bilen.
Vi var hemma vid ett och Albin hoppade i säng. Jag trodde han skulle slockna omgående men ack vad fel jag hade. 
Elsa somnade om på mig igen men det blev ju inte så långvarigt tyvärr med en storebror som inte hade samma plan. 

Eftermiddag ägnade vi åt att lägga pussel och titta på Hitta Nemo.

Efter middagen gick jag och Albin ut och räfsade löv. Eller jag räfsade och Albin körde mest runt med pirren. I mina ihopräfsade lövhögar...
En runda med jycken tog vi också innan vi gick in vid halv sex och tappade upp ett bad.
Pappan och Elsa låg inne och latade sig medan vi var ute.

Nu är grabben nybadad och lagd. 
Elsa och pappan har också lagt sig igen. Det är knäpptyst här hemma. Får se hur länge det varar. En repris från igår tack! Elsa sov nästan pipfritt ända till halv tio då hon åt, somnade om och sov till nästan ett. Det är banne mig värt att fira! ;) 
Resten av natten låg hon mellan oss och var tyvärr ganska stökig och högljudd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0