Bra start på nya veckan

Helt otroligt! Knappt en timme efter att vi kom hem igårkväll låg båda barnen till sängs. Elsa somnade nästan omgående och Albin var inte långt efter. Våra duktiga hjärtan <3

Albin sov som en stock hela natten och Elsa har knorrat lite då och då från tre.
Ni må tro jag blev paff när jag vaknade och tittade på klockan imorse som visade 09:12 och båda barnen fortfarande sov! 
Det tar tydligen på krafterna att vara hos "mommor" och "moffar". 

Efter frukosten gick vi ut en liten runda och satte oss sedan i sandlådan
Elsa somnade i vagnen men vaknade så fort den stannade. Jag lessnade och tog upp henne istället.
Albin har fått för sig att man under inga omständigheter han leka i sandlådan med skor på. Här hemma. 
Jättebra för hans redan befintliga förkylning... Men som jag sagt tidigare, man väljer sina strider men en envis tvååring ;)

Ett par timmar senare gick vi in och åt varsit kex till mellis innan Albin hoppade i säng igen.
Elsa la sig också och sover så gott.
Albin har ännu inte somnat men han ligger tyst och vilar iallafall.
Jag har säckat ihop i soffan. Har haft en jobbig huvudvärk sedan igårkväll som inte vill ge sig och stundvis känner jag mig helt slut i kroppen.
Albins tillstånd är oförändrat, nyser mest bara lite.
Elsa tycks inte ha fått något ännu och hoppas hon slipper! Vi ska ju börja babysim kursen imorgon! 

Barnen i bilen igår.
Elsa var rätt så less. Hon visste inte riktigt om hon skulle skratta eller gnälla. Jag försökte distrahera henne med alla möjliga leksaker och andra prylar.
Albin sov så gott med sin nya nackkudde. Han slapp på så ont i nacken som han får när han somnat med huvudet på sned. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0