Denna eviga kväll

Nu är det kväll igen. Jag har precis nattat Elsa och det gick plättlätt idag. Hon var ordentligt trött. Hon och jag flängde runt i förmiddags innan dagishämtningen och hon hann bara somna några få minutrar i bilen.

I förmiddags var det bvcbesök som gällde för oss och efter det en snabb veckohandling innan Albin hämtades. 

Faktiskt att båda barnen fick till en ordentlig middagsvila idag och även samtidigt! :)
Efter vilan gick vi ut. Albin snickrade med farfar och jag och Elsa tog först en liten runda med jycken och sedan plockade vi potatis till middagen.
Jag har lyckats odla några riktiga monsterpotatisar iår. Denna kom upp idag :)

Idag satt Albin lugnt och stilla vid matbordet och åt faktiskt! Glädje! Vi firade med en glass till efterrätt.

Resten av kvällen har det busats inne med bla. ballonger.


Nu är även Albin lagd och det återstår att se hur denna kväll urartar. Vi sitter som på nålar och väntar.
Igår vaknade Albin halv tio med trolig växtvärk. Han är knappt vaken och bara vrålar AJJJ! Han och pappan bäddade ner sig i andra rummet och tillslut somnade han om.
Elsa sov sig igenom allt oljud men vaknade såklart cirka en halvtimme efter att jag äntligen somnat. Resten av natten sällskapade hon och jag i vår säng. Och givetvis fortsätter hon med sina gnälla uppvak både nu och då. 

Denna skönsovande dam var jag tvungen att väcka imorse när vi skulle åka till Bvc efter att hon somnade så gott på vår morgonrunda <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0