Igår

Igår förmiddag var det dags för simhallen igen för Elsa och mig. 
Hon tycker verkligen det är jättemysigt och kvittrar som en fågel mest hela tiden. Igår var det äntligen dags att prova på "badringen" och Elsa tyckte det var toppen att kunna flyta omkring själv. Övandet med regnhinken inför kommande dyk går också galant. Tuff tjej! 

Albin hämtades av farfar på dagis och vi kom hem nästan samtidigt.
Båda barnen la sig och somnade hyfsat lätt. 
Elsa vaknade efter stund men somnade om på mitt bröst och sov vidare en liten stund till efter att jag la över henne i sängen.

Vädret var minst sagt omväxlande. Ena stunden hällregnade det och nästa sken solen. Och kallt var det. 
Albin ville ändå ut till farfar efter vilan men jag och Elsa stannade inne.

Jag testade en ny kyckling och baconpaj till middag och den var god.
Albin hakade upp sig på att det var paj och hävdade att det var "äpplepaj".

Farmor kom och strax efter kom även farfar och Peter och jag åkte iväg mot dagis för föräldramöte.
Mötet var ok och det var kul att få lite mer koll på vad dom gör, tycker och tänker.

Vid halvnio var vi hemma igen och båda barnen sov. Allt hade gått bra. Farfar hade nattat Albin medan farmor nattade en något sur Elsa. 
Framåt tio började Elsa sitt vanliga kvällstrilsk och vaknade flera gånger. Men nu har jag kommit på att det räcker med att bara lyfta upp henne ur sängen,  hålla henne i famnen en liten stund och sedan lägga ner henne igen. Hon är ju liksom inte riktigt vaken när hon börjar med sitt gnäll och oftast blundar hon också. 
Förstår inte varför hon måste hålla på så VARJE kväll och natt?!?! 

Badtjejen somnade gott medan mamman handlade lite. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0