Måndag

Vi var ute redan lite efter åtta imorse. 
När vi gick upp vid sju visade termometern ynka 4 grader men graderna steg snabbt och det har varit otroligt varmt även idag (i solen).
Jag hade inga större förhoppningar om dagen och koncentrerade mig enbart på att hålla mig vaken, försöka hålla humöret i schakt och inte komma i för många diskussioner med min tvååring. 
Det enda jag ville, redan vid nio på morgonen, var att klockan skulle bli lunch och vi kunde gå och lägga oss. 

Turligt nog fick jag ett sms från syssling P:s mamma som undrade om vi ville leka. Jättegärna! Då går dagen lite fortare :)
Dom kom hit och grabbarna underhöll sig nonstop.
När dom åkte hem försökte Albin äta lunch. Det gick sådär, munnen började göra ont igen.
Han hoppade i säng och somnade utan ett pip och jag lyckades söva Elsa. 
Jag hann med nöd och näppe få i mig lite lunch innan Albin vaknade och började gorma, vilket också ledde till att Elsa vaknade. 
Mina krafter var helt slut då och jag ville inget hellre än att få en liten stund för mig själv.
Försökte söva om Elsa men det var lönlöst och undertiden roade sig Albin med att sitta i sin säng och droppa ut mjölken som han bett om men som han sedan inte ville ha. 
Det kan bli väldigt blött även av lite mjölk....
Jag höll på att bryta ihop. Ringde till Peter för att gråta och beklaga mig men han svarade inte så det var ingen som tyckte synd om mig ;)

Vi gick ut igen och tog en liten runda med jycken. Sedan hängde Albin med farfar och jag lyckades få Elsa att somna en stund i vagnen och jag kunde fixa ihop middagen. 


Efter middagen stängde jag in mig i badrummet tillsammans med ett bad. Dom andra gick ut och det var tyst och skönt. Oj så skönt!

Elsa sover nu sedan en stund tillbaka och Albin har just dragit igång samma cirkus som igår.... 
Inte en kväll till tack! 
Vi förstår att han har ont i munnen och att det är jobbigt. Vi försöker förebygga med alvedon men det hjälper ju inte fullt. Men samtidigt är det fruktansvärt påfrestande att han inte kan tillåta sig själv att somna och istället gapa och skrika och hetsa upp sig ännu mer. 
Egentligen är han helt slutkörd pojken och skulle kunna sova ikapp flera dygn. Om han tillät sig.





(Mamman och pappan är också ganska slutkörda)

Albin visade upp sin brandbil för Elsa och hon tittade storögt på. 
Hon har blivit helt såld på den där bilen och låg i evigheter och pillade på den nu ikväll. Och Albin lät henne göra det som omväxling! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0