Måndag

Inatt sov Elsa!!! Hon har ju i flera nätter tjorvat och bökat ett par timmar varje natt men inte inatt! Hon vaknade någon gång och fick komma över till oss där hon somnade om utan bök. Mamma och pappa är väldigt tacksamma :)

Imorse var det bara jag som sa hejdå till pappan, båda barnen sov och sov. Vid åtta började Albin vakna och likaså jag och strax efter även Elsa.

Jag tackar för både nattsömn och lite sovmorgon! :)

Efter frukosten gick vi ut för att spana efter pappans flygplan och vinka. 
Vi såg ett plan och vinkade! (Dock flög det åt fel håll och var påväg för att landa men det gick bra ändå ;)
Farmor kom hit och lekte. Jag tänkte plocka fram dammsugaren och passa när jag hade barnvakt men Elsa bestämde sig för att tupplura inne i sin säng så dammsugaren fick snällt stå kvar inne i skåpet. 

Efter lunch la sig Albin och farmor för vila. Farmor var tvungen att åka efter en stund och Albin somnade aldrig. 

Vi var ute hela eftermiddagen. Kanske den sista härliga sensommardagen? 

Till middagen plockade vi fram Albins dopljus och tände (precis som man ska ;) för idag är det nämligen hans dopdag

Och eftersom Albin slog på stort och åt lite mer än två korvar så slog vi till med en kokostopp till efterrätt
Kladd kladd! 

Elsa fick något ryck var skitgrinig just när vi skulle äta. I vanliga fall är hon alltid nöjd då och sitter med i sin stol vid bordet men idag dög inte det. Det var nog första gången jag fick äta med henne i knät. Hon saknade nog pappan vid bordet att flirta med.

Resten av kvällen lekte vi och tittade på Bompa. 
Båda barnen var i säng lite innan sju. Albin somnade på egenhand medan Elsa hade lite svårare att koppla av helt men vid halv åtta sov även hon.
Nu håller vi tummarna för att de båda sover gott hela kvällen och natten.



Idag har jag äntligen känt igen Elsa igen. Hon har i några dagar inte varit sig riktigt lik tycker jag och både sovit och ätit dåligt. Men efter att snorproppen släppte igår har hon återgått till att bli som vanligt igen. Underbara unge <3 


Första dagen själv har passerat smidigt och nästan smärtfritt :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0